משרד התקשורת נגד "קו מרן" / אברהם רוזן

    אברהם רוזן - יום ליום 1 Comment on משרד התקשורת נגד "קו מרן" / אברהם רוזן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך השבועות האחרונים אני חש כי יושבי הראש של המפלגות השונות בזים לאינטליגנציה של הציבור. לפעמים לאותה אינטליגנציה של קהל המצבעים של המפלגות שלהם. החיפוש והמרוץ אחר הסלב (המפורסם, הידוען) הפך ללעג. המרוץ אותם מנהלים ראשי המפלגות מעלה בפני סמני שאלה על רמת כישוריהם של אותם ראשי מפלגות.

    פרלמנטר הוא מקצוע לכל דבר שדורש לו ידע רב ומיומניות רבות שאינם נלמדות במגרשי הכדור רגל באולפני הטלביזיה או בבתי הספר לתיאטרון. לא תמיד מדובר בכישרון מולד אבל הציבור יודע לזהות מי באמת טוב ומי סתם שחקן טוב שעובר מסך. הדברים אמורים גם לגבי גנרלים לא בהכרח שאדמירל ומצביא דגול בשדה הקרב יהיה הפרלמנטר או הפוליטיקאי הטוב ביותר לדוגמא תשאלו את שאול מופז שהיה רמטכ"ל שר ביטחון שר תחבורה ויו"ר מפלגה. ספק רב אם בעוד מספר חודשים מישהו בכלל יזכור שהרמטכ"ל ה-16 של מדינת ישראל היה חבר כנסת ושר בכיר בממשלות ישראל.

    השאלה אותה הציבור צריך לשאול האם בשעה שאדם נזקק לטיפול רפואי הוא היה מפקיד את גורלו בידי אדם שלא עסק ברפואה. למה כשראש ממשלה מסתבך בפלילים הוא פונה לעורכי הדין הטובים ביותר מדוע הוא לא מצרף לצוות ההגנה שלו שחקן כדורגל או קומיקאי. למה כשגורלו מונח על מאזני המשפט הוא מבין כי הוא חייב להסתייע דווקא באיש המקצוע הטוב ביותר בתחום המשפט.

    למה לפרלמנט אוספים ראשי המפלגות כוכבים שאין להם את הידע והבנה הנדרשים בנושא החקיקה והפוליטיקה. לא הכל זה פריים טיים של מהדורה מרכזית.

    בדיוק בנקודה הזאת המפלגות החרדיות יוכלו להציג נבחרת של עשייה כאלו שמכירים את הפרלמנט משני צדדי השולחן קואליציה ואופוזיציה. כאלו שישבו סביב שולחן הממשלה כאלו שניהלו וועדות בכנסת ולמדו כיצד ניתן להעביר חוקים כיצד ניתן לקדם דברים במסגרת הפרלמנט. גם הפנים החדשות שהמפלגות החרדיות מציעות מגיעות מהשלטון המקומי כאלו שעשו קילומטרז' בשלטון המרכזי בתפקידי עוזרי חברי כנסת יועצי שרים או מנכלי"ם של משרדים ממשלתיים. ברור שאיש לא נשלף ממגרש כדור רגל ואיש לא הגיע מתוכנית אירוח.

    ומה הציבור חושב על הצבתו של שחקן כדור רגל ברשימת הבית היהודי להלן מספר דוגמאות של תגובות שעלו ברשת החברתית ששון כתב לנפתלי בנט :"מילה אחת פשוט בושה. אם חשבתי לתת לכם את קולי עזרתם לי להחליט" לטענתו של ששון לא חסר מזרחיים טובים כמו דני דיין שהיה ניתן להציב אותו בקדמת הרשימה.

    אולם את הדברים הקשים אותם קראתי היו של גברת שבנט הציע לה מקום ברשימה וסירבה בנימוס וכך היא כותבת לנפתלי בנט: "מעולם לא היה לי ספק לגבי הציניות שבה מתנהל נפתלי בנט. אבל הפעם הלב שלי באמת נשבר. בשבועות האחרונים ידעתי שבבית היהודי מחפשים נציגות מזרחית כדי לקרוץ למזרחים, כי בנט והחברים שלו יודעים היטב איזו רשימה אשכנזית ואנטי חברתית יש להם. אפילו אליי הם הגיעו. נחרתי בבוז אבל הצעתי להם נשים מזרחיות עם רוקורד של עשייה מוכחת. זה לא עניין אותם, הם חיפשו סלב. והם מצאו. לא רק סלב, סמל מזרחי אמיתי.

    אלי אוחנה, שאין מזרחי אחד שאני מכירה שאיזה שריר בלב שלו לא נע כשמזכירים את השם שלו. אלי נשמה, מה לנו ולהם??? תצביעו כחלון תצביעו ש"ס, תצביעו ציפי ובוזי, תצביעו ביבי מצידי תצביעו אפילו מרצ.

    אבל אחיי ואחיותיי המזרחיים- אל תצביעו לאיש הרשע הזה שמחפש רק צבע ולא יותר". כתבה הגב'. כל מילה מיותרת וטוב מי שהגדיר את מפלגתו של בנט זה כבר לא בית יהודי זה הבית הלבן.

    מעניין שאותם קולות בציונות הדתית כנגד השריון של אחונה לא נשמעו כאשר שוריין ינון מגל.

    לנוכח השינויים והשריונים בבית היהודי כינס בנט בליל שלישי את חברי מפלגת הבית היהודי. השיחה היה טעונה וקשה סיפר לי אחד מחברי הכנסת של הבית היהודי. ראוי לציין שאיש מהם לא מוכן להתייצב בשמו כולם מבקשים לדבר שלא לציטוט אגב התופעה הזאת קיימת גם אצל המתמודדים בבית היהודי רק שני אמיצים מוכנים לדבר בשמם ובקולם ועל כך הם ראויים לכל חיזוק זה הרבנית יהודית שילת שלא מהססת לתקוף את יו"ר המפלגה נפתלי בנט וד"ר דורון דנינו. בנט אמר לחברי הכנסת כי זה סופי אוחנה ישוריין והוא לא מתכנן לשנות את ההחלטה.

    בתום הפגישה נסעו בנט שקד ובן דהן לביתו של הרב אלי סדן. הנחשב לאחד מבכירי הרבנים של הציונות הדתית. הרב סדן אמר לתלמידיו ביום שלישי "זה בסדר לשריין את אוחנה וזה בסדר מבחינת בנט להפוך לליכוד ב' רק שיגיד לנו את זה בפה מלא ונדע לא להצביע לבית היהודי". השלושה הגיעו לביתו של הרב סדן מקורבי הרב סדן אמרו לי השיחה הייתה קשה הרב סדן אמר לבנט שקד ובן דהן "אני מתחייב לכם שאני יעבור ישיבה ישיבה ויסביר לבחורים למה אסור להצביע לבית היהודי". הערכה שלי שבבחירות הבאות בנט יבקש לא לשריין את תקומה ואפשר שיפעל למיזוג עם הליכוד. השאלה שנותרה פתוחה האם המנהיג הבלתי מעורר של הבית היהודי יהיה זה שיקבור את המפד"ל ההיסטורית ימים יגידו.

    הרשימה של ש"ס
    בתקופה האחרונה רבים הקולות הדורשים לראות פנים חדשות ברשימת ש"ס לכנסת. מי שרוצה פנים חדשות שילך לסעודת שבע ברכות. בכנסת חייבים פרלמנטרים מקצועיים וחברי הכנסת של ש"ס מבצעים את עבודתם על הצד היותר מקצועי. בשעת כתיבת הטור עדיין עולים ויורדים הצעות אבל כפי שזה נראה נכון לכתיבת שורות אלו מסתמן כי חברי הכנסת המכהנים יישארו לקדנציה נוספת. השמות החדשים יבאו אחריהם ואפשר שחלקם כבר יכהנו בכנסת ה-20 במקרה שש"ס תשב בממשלה ושרי ש"ס יתפטרו מהכנסת ובכך יכנסו חברי כנסת חדשים.

    נכון שיש מקום לאמירות שהצעירים מבקשים אופק קידום בעשייה בשלטון המרכזי. אבל ראוי לזכור כי בעת הזאת זה לא הזמן שכן המפלגה עברה מספר טלטלות ועתה ראוי לשמר מצב. ההחלטות לגבי הרכב הרשימה נעשות לאחר המלצת יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שיושב עם מועצת חכמי התורה שלה מעורבות רבה בהרכב הרשימה. חברי הכנסת נדרשו להציג את ההישגים שלהם בכנסת היוצאת.

    ביהדות התורה הבינו כי אין מקום לשינויים ולכן רשימת המפלגה לא תשתנה כל שינוי יהיה רק אחרי הח"כ השביעי. כנראה שזו תהיה גם הנוסחה אותה יעשו בש"ס.

    בן דהן
    בצל אירועי הדמים בצרפת והעלייה הגדולה שנרשמת מהמדינה החליט סגן שר הדתות העוסק בעיקר בפופוליזם זול שאין מאחריו כל כיסוי לצאת בהצרה כי כל רב מצרפת המכהן כרב קהילה יקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל ובכך יוכל להמשיך לעסוק ברבנות. לכאורה רעיון נפלא הנה סגן השר מגלה אחריות ודואג לעזור ליהודי צרפת.

    מדוע לדוגמא שר הבריאות שר המשפטים ושר התמ"ת לא יצאו בהצהרה דומה לעזור למאות אנשי האקדמיה הנמצאים ביהדות צרפת כי כל רופא עורך דין רוקח או פסיכולוג מהנדס יהיה זכאי לרישיון מיד עם הגעתו לארץ מדוע במשרדים אלו מבנים שגם אם אתה מגיע עם תעודות הסמכה מחו"ל יש צורך לעבור מבחני הסמכה בטרם קבלת הרישיון. מדוע הרבנות צריכה להיות גמישה יותר מכל המקצעות האחרים בהם נדרשת חובת בחינה בכתב לקבלת רישיון.

    האם זה בגלל שסגן השר קיבל כושר לרב עיר ללא בחינה או שמא כי סגן שר הדתות בז לעולם הרבנות ורואה בה סוג של איזה קומבינה.

    בהזדמנות זו אבקש להזכיר לקרוא בן דהן כי אני עדיין ממתין לתוצאות מכרז המיגוניות שהתחייבת עליהם במהלך מבצע צוק איתן.

    למה משרד התקשורת רוצה לסגור את קול מרן
    מאז סוף שנות ה-80 נעזרים מאות אלפי חרדים ב"קווי תוכן". במשך השנים הוקמו אלפי "קווי תוכן": חלקם משמשים ארגוני חסד להעברת מידע לפעילים בנוגע לשינוע נכים או מזון, אחרים משמשים משפחות גדולות שאין ברשותם את האמצעים הטכנולוגיים לעדכן זה את זה לגבי שמחות ועדכונים משפחתיים, יש שמעודכנים בהם מידעים הנוגעים לחיי הקהילה סביב השעון וקיימים גם קווים ייעודים לעיוורים, נכים, חולי סכרת ועוד.

    אלא שב-28.12.14 החליט משרד התקשורת לסגור את הקווים. הרב יעקב לנצ'נר, בעליה של חברה להקמת קווים והענקת שירותים טכניים, אומר כי "לא החליטו לבטל את דמי הקישוריות – אלא פשוט לנתק אותם לחלוטין. מדובר בהחלטה שרירותית שתשפיע על חיי ציבור ענק שניזון מהקווים הללו כאוויר לנשימה. אנחנו מדברים, לדוגמא, על מיליוני דקות שיחות בחודש לשיעורי תורה. פשוט מישהו סימן את המגזר החרדי".

    לדבריו "זו חוצפה לנתק קווים ללא התראה מוקדמת, כאשר למהלכים פשוטים בהרבה, דוגמת ניוד מספרים, נדרשה כחצי שנה. משרד התקשורת טוען בתגובה כי מעתה יוכלו להשתמש בקווים נייחים – אך הבעיה היא שפרק הזמן הנדרש להעביר את כל המערך לטלפונים נייחים עומד על 6-12 חודשים".

    הרב שמואל טברסקי, שמחזיק ב"קו משפחתי", אומר כי: "הקו מתעדכן בכל יום. אנחנו ב"ה משפחה גדולה, וכמי שלא מחזיקים בוואטסאפ וכיוצא בזה, אין ביכולתנו להתקשר לעשרות אנשים מהמשפחה כדי לעדכן על שמחות או אפילו על עדכונים יום-יומיים. הקו מאפשר לכולם לדעת מה קורה אצל כל בני המשפחה באופן שוטף, ויש אפילו שיעור קבוע שאחד מאחי מוסר בכל יום – וכך כולנו מתאחדים בלימוד תורה".

    הרב שאול ווייס, בעליו של "קו החסד" בנתניה טוען שמדובר בפגיעה אנושה – ולא רק בחרדים: "אני מדבר על 1,300 מתושבי העיר – חרדים וחילונים, עולים מרוסיה ומאתיופיה, אזרחים ותיקים ומשפחות חד-הוריות, אברכים ומשפחות ברוכות ילדים, שנעזרים בנו. אתמול, לדוגמא, קיבלנו תרומה גדולה של חלב. הקו סייע לכל אותן משפחות לקבל את המידע הרלוונטי על המוצר שיחולק, מיקומו וכיוצא בזה. בלעדיו, הם פשוט יהיו מסכנים. אני לא יודע איך נוכל לעדכן אותם. זו גזירה איומה".

    הרב מיכאל אור, פתח לפני כחודש את קו "פסגת התורה": "בלי פרסום, יש כבר קרוב ל-40,000 דקות שיחה אלינו לקו, וכמובן שהכל נעשה לשם-שמיים וללא כל מטרת רווח. הקו מעביר שידורים חיים וחוזרים משיעוריהם של הראשון-לציון הרב שלמה-משה עמאר, הרב בניהו שמואלי ועוד. 'פסגת התורה' נועד נטו 'להגדיל תורה ולהאדירה', אז למה סוגרים לנו פיות? סגירת הקווים היא פגיעה אנושה בעולם התורה".

    מורנו הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, מכתב תמיכה בקו 'קול מרן', המעביר ללא עלות את קולו ושיעוריו של מרן לרבבות בני תורה.

    טורו של אברהם רוזן מתפרסם בעיתון יום ליום



    1 תגובות

    מיין תגובות